Wednesday, January 23, 2008

Koi dah 'jeran..'

Aku bagitau seorang kawan yang aku dah buat blog sendiri. Dia tanya apa yang aku nak tulis kat blog aku. Aku pun bagitau apa saja yang aku rasakan perlu aku suarakan. "Termasuk bab politik ke?", tanya dia lagi. Aku cakap, "Terutama sekali yang berkenaan dengan politik. Memang aku dah lama tak puas hati dengan cara BN kendalikan kerajaan. Terlalu banyak kepincangan dan juga salahguna kuasa. Sampai bila kita nak diamkan je semua perkara yang buruk ni?" Kemudian dia tanya aku satu soalan cepumas, "Ko tak risau ke kalau kene ISA?"

ISA? Biar ape A sekalipun aku dah tak peduli. Kita ada hak untuk bersuara. Takkan la kita nak biar macam tu je bila kerajaan disalahgunakan untuk kepentingan BN. Sepatutnya kerajaan berkhidmat untuk rakyat tak kira apa agama, bangsa mau pun bahasa. Aku mesti bersuara sebab aku dah bosan tengok gejala penyalahgunaan kuasa, rasuah, kronisma dan pelbagai lagi keburukan yang semakin teruk. Atau dalam erti kata lain...

"Koi dah jeran..."

- NO MAS CORRUPCIÓN!!! VIVA LA REFORMACIÓN!!! -

No comments: